یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

تحقیقات پلیس درباره قتل جوان ایرانی در ژاپن نشان داد که او قربانی درگیری باندهای یاکوزا و قاچاقچیان مواد‌مخدر در این کشور شده است.

متهم

بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه اين جنايت بر سر يك خط تلفن همراه رخ داده است كه مقتول به مبلغ 4ميليارد تومان به ياكوزاهاي ايراني فروخته بود. رسيدگي به اين پرونده از 30 آذرماه سال گذشته همزمان با شكايت مردي در دادسراي امور جنايي تهران شروع شد. اين مرد كه مدعي بود برادرش به نام جمشيد در شهر ناگوياي ژاپن به قتل رسيده است، به قاضي سعيد احمدبيگي گفت: برادر 28ساله‌ام به نام جمشيد 6سال قبل براي كار به كشور ژاپن رفت. او در آنجا با دختري ژاپني ازدواج كرد و اقامت آن كشور را گرفت و در اين مدت گاهي وقت‌ها با ما تماس مي‌گرفت تا اينكه نيمه‌شب 28آذر‌ماه يكي از دوستان برادرم با من تماس گرفت و مدعي شد كه جمشيد در يك درگيري كشته شده است.

با اظهارات اين مرد و بررسي‌هاي اوليه، هماهنگي‌هاي لازم از طريق اينترپل و وزارت امورخارجه انجام شد و جسد مقتول به ايران انتقال يافت و تحويل خانواده‌اش شد. از سوي ديگر پليس ژاپن اعلام كرد كه مقتول در درگيري با اراذل و اوباش معروف به ياكوزا و با ضربات شمشير به قتل رسيده است.

در ادامه تحقيقات مشخص شد كه مقتول به همراه 2 ايراني و تعدادي خارجي در زمينه خريد و فروش مواد‌مخدر فعاليت داشته و در اين خصوص با گروه ديگري از فروشندگان مواد‌مخدر كه به ياكوزاهاي ايراني شهرت داشتند، دچار اختلاف و درگيري بوده است. بررسي‌ها نشان داد كه شب حادثه 6جوان ايراني درحالي‌كه سوار بر 2خودرو بودند، مقابل خودروي مقتول پيچيده و سپس با شمشير و چوب به او حمله‌كرده‌اند. پليس ژاپن حتي صحنه جنايت را بازسازي كرده و در ادامه پيگيري‌ها توانسته بود 4نفر از عاملان اين جنايت را در ژاپن دستگير كند.

  • دستگيري در ايتاليا

رسيدگي به اين پرونده در ژاپن ادامه داشت و تحقيقات پليس نشان مي‌داد كه 2متهم ديگر پرونده چند ساعت پس از جنايت، از ژاپن گريخته‌اند. مشخصات اين دو در اختيار اينترپل قرار گرفت و در ادامه بررسي‌ها مشخص شد كه يكي از آنها به كشور ايتاليا و ديگري به ايران فرار كرده‌ است. در چنين شرايطي هماهنگي‌هاي لازم از طريق پليس بين‌الملل انجام و متهم ديگر در كشور ايتاليا دستگير و به پليس ژاپن تحويل داده شد.

  • پايان زندگي زيرزميني

درحالي‌كه 5متهم پرونده در كشور ژاپن محاكمه و به حبس محكوم شده بودند، تحقيقات پليس آگاهي تهران براي دستگيري آخرين متهم كه به ايران گريخته بود، ادامه داشت. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه او به‌صورت غيرقانوني وارد ايران شده و پس از آن به شهرستان نشتالود در شمال كشور گريخته است. با شناسايي مخفيگاه اين مرد، وي هفتم مرداد‌ماه در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد.

متهم در بازجويي‌ها به مشاركت در قتل جوان ايراني در ژاپن اقرار كرد و چنين گفت: 11سال پيش به ژاپن رفتم و در اين مدت در زمينه خريد و فروش موادمخدر فعاليت داشتم. مدتي قبل من و شركايم براي اينكه فعاليت كاري‌مان را گسترش بدهيم، تصميم گرفتيم يك خط موبايل به همراه گوشي را از جمشيد(مقتول) بخريم. خطي كه او در اختيار داشت زنگ‌خور بالايي داشت كه همه آنها مشتري موادمخدر بودند و چنين خطي از نظر ما باارزش بود.

وي ادامه داد: با او صحبت كرديم و پس از توافق، ‌اين خط را به مبلغ 4ميليارد تومان به همراه گوشي از او خريديم. كارمان را با مشترياني كه با اين خط تماس مي‌گرفتند ادامه داديم اما پس از گذشت مدت كوتاهي متوجه كم‌شدن تعداد تماس‌هاي گوشي شديم. وقتي موضوع را پيگيري كرديم متوجه شديم كه مقتول شماره تعدادي از مشتريان را كپي كرده و با آنها تماس گرفته و شماره جديدش را به آنها داده است.

احساس كرديم سرمان كلاه رفته است. چندبار به مقتول اخطار داديم كه دست از اين كار بردارد و يا پول خط را برگرداند اما او زير بار نمي‌رفت. همين شد كه روز حادثه شخصي را اجير كرديم تا در نقش مشتري با مقتول تماس بگيرد و به بهانه خريد مواد با او قرار بگذارد. جمشيد وقتي در محل قرار حاضر شد و ما را ديد، فرار كرد. ما هم با 2 دستگاه خودرو به تعقيب وي پرداختيم و با ايجاد تصادف عمدي، ماشين جمشيد را از جاده اصلي خارج كرديم. او مجبور به توقف در حاشيه خاكي جاده شد.

قبل از آنكه جمشيد موفق به پياده‌شدن از ماشين شود، من و شركايم به سمت ماشين حمله‌ور شديم و با ضربات شمشير و چوب او را به قتل رسانديم و فرار كرديم. در همين حال سرهنگ كارآگاه حميد مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران گفت: هم‌اكنون بقيه متهمان پرونده در اختيار پليس ژاپن قرار دارند كه با توجه به تابعيت ايراني متهمان، اقدامات قانوني جهت تحويل گرفتن اين سه متهم در حال پيگيري است و چهارمين متهم پرونده نيز با قرار بازداشت قانوني از سوي قاضي مرشدلو براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارد.

کد خبر 341740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha